2. Hotellrecensioner Malaysia
  3. Recensioner för semesterboenden i Kuala Lumpur federala territorium
  4. Recensioner för semesterboenden i Kuala Lumpur
  5. Recensioner av Saba Suites at Platinum KLCC Bukit Bintang Kuala Lumpur

Recensioner av Saba Suites at Platinum KLCC Bukit Bintang Kuala Lumpur

1020, Jalan Sultan Ismail, Bukit Bintang, 50250 Kuala Lumpur, 50250 Kuala Lumpur, Malaysia

#390 av 1 974 semesterboenden i Kuala Lumpur

Baserat på 11 lägenhetsrecensioner

8,4

9,0

• Recenserades: 14 april 2023

• Grupp
    • Lägenhet Economy Deluxe

Städningen. Var inte städat ordentligt. Hittade gammal mat i låda, papper på golvet.

Fick tillbaka pengar för frukost då personalen uppgav att frukosten under ramadan fått dåligt betyg av gästerna. Fick därför möjlighet att äta frukost på annan plats. Tacksam lösning!

Bodde här april 2023

• Recenserades: 13 april 2023

• Premier One Bedroom +1 Suite
    • Vistelsen var 1 natt

Inte så rent, lite slitet.

Väldigt trevlig och tillmötesgående personal som hjälpte till med allt. Prisvärt

Bodde här april 2023

• Recenserades: 2 mars 2024

4,0
    Fin lägenhet men bedrövligt rengjord. Kommer inte tillbaka.
    • Par
    • Lägenhet Economy Deluxe

Mycket dåligt rengjord lägenhet. Støv och smuts på bland annat väggarna och golvlister, smutsfläckar på många andra ställen tex ljusbrytare. Fick rengöra en hel del själv. Myror på köksbord och bord vid vindu. Andra insekter på väggarna, vet inte vad de heter.

Fint gjort i sängkammaren med svanar av handdukarna och rosenblad. Fin pool på 51 våningen med utsikt mot sevärdigheter mot bland annat Petronas Twin Towers.?

Bodde här mars 2024

• Recenserades: 14 februari 2024

3,0
    Dåligt
    • Lägenhet Economy Deluxe

Dålig service, allt skedde genom whatsapp. Usel info. Inget fungerade, anmälde fel som inte åtgärdades. Minimalt med köksredskap. Rummet/lägenheten stor men inte 90m2 som det stod.

Inget. Ska vara utsikten då.

Bodde här februari 2024

• Recenserades: 23 mars 2023

5,0
    Bra läge, OK frukost. Stressad och obehagligt personer som checkade in oss
    • Reser med vänner

personalen

läget

Bodde här mars 2023

• Recenserades: 9 mars 2023

Ok ändå för 3-4nätter för en stor familj om inte stabilt internet är ett måste
    • Lägenhet Grand Premium med 2 sovrum

Personalen var inte ärlig. När vi hade synpunkter sa dem att det skulle åtgärdas men det gjordes inte. Till slut tjatade vi bara. Dem lovade och återkommande vara struntade i vad vi ville ha hjälp med. Exempelvis att vi skulle få två nycklar så vi kunde dela upp familjen till att dem skulle åtgärda internet som inte fungerade. I alla dörrar sitter lås som barn kan råka låsa sig in men de har inga nycklar för att öppna dem. Idioti. Vår 3årig dotter lyckades låsa in sig och kunde inte öppna. Det tog 2h att få ut henne med såg och andra verktyg. Wifi fungerade knappt. Typ 5 min åt gången och bara på en eller 2 enheter och bara i vardagsrummet.... Möbler slitna, svartmögel med droppande läcka i taket i badrummet, resesäng levererades trasig på en sida vilket gjorde att barnet som hänger på sidorna kunde göra illa sig..

Bra AC. Rymligt. Utsikt med panorama fönster. Två toaletter. Badkar som var fräscht.infinity pool och en lite bebis pool på taket. Läge. Gångavstånd till Petronas. Basic kök. Tvättmaskin med torktumlare.

Bodde här mars 2023

• Recenserades: 11 februari 2023

Otillfredsställande
    • Juniorlägenhet Executive med 2 sovrum

Vi åt middag på restaurangen högst upp i hotellet. Maten var god och allt var trevligt tills en servitör förstörde min kväll. Vi frågade om frukosten, vilken tid och vad den kostar. Han säger då att det skulle kosta mycket för mig eftersom jag är tjock och äter mycket, medan det skulle bli billigt för min kompis som är mindre. Han förstörde stämningen totalt och fortsatte med sitt kränkande skämt trots att ingen tyckte att det var roligt. Humöret förstördes tyvärr totalt efter det. Vi fick bara en nyckel trots att vi var 7 stycken som bodde i en lägenhet. Man kunde inte åka hiss utan nyckel så vi blev stående i receptionen i över 40 minuter vid 2 tillfällen för att ingen hjälpte oss. Vi bodde på våning 22. Vi bad om en extranyckel och extra sängkläder men det fick vi inte.

Det var privata lägenheter i hotellet. Själva hotellet var väldigt fint med bra läge och trevlig pool. Lägenheten var fin men det var smutsigt när vi kom och blött på golven i badrummen.

Bodde här februari 2023

• Recenserades: 12 december 2022

Enastående
    • Par
    • Premier One Bedroom +1 Suite

Ingenting

Mycket modern och ny lägenhet. allt var perfekt och bekvämt. Arbetarna är helt trevliga och hjälpsamma. Rummen är väldigt stora och vackra. Läget är också trevligt. Poolen är fantastisk., mycket tillmötesgående personal. Ren och bekväm lägenhet, bra daglig städning.

Bodde här november 2022

• Recenserades: 22 november 2022

1,0
    Dålig service, smutsigt och äckligt.
    • Familj med yngre barn
    • Deluxe Suite (High Floor KLCC Twin Tower View)

Allting var en katastrof. Finns inget ställe som heter Saba, utan det kallas "The Face", trodde först vi hamnat fel. Finns ingen i receptionen som jobbat för Saba, antar de i reception tillhör The Face, Saba är ett airbnb (vi trodde hotell, så lurade vi blev). För att prata med någon måste du ringa dem och vänta ca 30-40 minuter i lobbyn på att någon ska komma. Stället var slitet och rummet behöver en totalrenovering. Luktade avlopp och hade silverfisk och massor med myror (dödade myror hela tiden). Trägolvet var ingrott med smuts och hade vattenskador och mögel. Efter 1 timme valde vi att inte längre ta av oss skorna. Soffan full med fläckar, vågade ej sitta på den. Fönsterna extremt smutsiga så ville ej öppna gardiner, dessvärre kunde inte fånga på bild hur smutsiga de var med mobilen. WiFi fungerade inte så tvungen att gå till lobby för att använda det. TV fungerade ej heller. Ingen städning eller påfyllning av toapapper även när kontaktar deras nr och ber om det. Jättestor byggnad men väldigt liten pool och få solstolar så endast några som har möjlighet vara där däremot extremt stökigt vid poolen, utsikt från poolen är fin dock, enda positiva men det får man tacka The Face för. Gymmet är inget gym, 2 gåmaskiner. Efter första natten bad om att lämna och få pengarna tillbaka, de vägrade och sa att skulle få ett nytt rum. Vi vill ändå lämna då även det rummet inte är upp till standard för ett 4stjärnigt hotellet (dock snäppet bättre) men blev hotade och sa att vi är "not in charge", lite märkligt att man måste tvinga gäster att stanna? Så var extremt obekväma hela vistelsen. Hotellet är inte 5 minuter gå avstånd från Petronas Towers, ca 20-30 minuter gåavstånd. Varit i KL flera ggr och bott på betydligt mera centrala platser som är mycket fräschare och närmare. Vi tänkte dock denna gång att vi ska unna oss med "lyxhotell" men ack så fel vi var. Förstår inte vart de bra recensionerna kommer ifrån.

Fanns absolut inget att tycka om, om det var möjligt att ge minuspoäng skulle utan tveka ge det. De sade pga rummet inte var upp still standard skulle få rabatt, det fick inte, endast hot. Reser och rest mycket hela livet och detta var nog den värsta upplevelsen någonsin jag varit med om.

Bodde här november 2022

• Recenserades: 9 januari 2023

• Grupp
    • Juniorlägenhet Executive med 2 sovrum

Denna gäst har inte lämnat några kommentarer.

Bodde här januari 2023