2. Hotellrecensioner ITA

• Recenserades: 23 maj 2024

6,0
    3 nätter i Rom.
    • Dubbelrum/Tvåbäddsrum Classic

Dåligt ljudisolerat. Blev dålig sömn pga alla röster o ljud som hördes in. Eluttaget bredvid sängen var löst så telefonladdaren hölls inte på plats. 2 ggr fick vi ringa receptionen och be dem höja på temperaturen i rummet, det kunde man inte själv göra. Mera grönsaker skulle jag önskat vid frukosten, annars ok.

Personalen var vänlig. Fin utepool. Poolhanddukar fanns att få. Bussförbindelser nära.

Bodde här maj 2024

• Recenserades: 28 augusti 2023

• Dubbelrum/Tvåbäddsrum Classic

Restaurangen på hotellet var inte bra.

Poolen var väldigt trevlig efter en varm dag med turistande.

• Recenserades: 6 juli 2023

• Dubbelrum/Tvåbäddsrum Classic

Poolområdet och läget var toppen. Hotellet är dock slitet. Det var nog ett fint och lyxigt hotell på 80 och 90- talet. Poolen gör att det kan vara värt sina 4 stjärnor.

• Recenserades: 4 juli 2023

• Familjerum

Det man behövde till frukost fanns, inget varierat utbud av bröd, bara toast och ljusa frallor. Ganska slitet på hotellet men bra städning. Kassaskåpet fungerade ej, ac i familjerummet var defekt.

Nära till busshållsplats att ta sig till centrum, resan tar ca 30 minuter. Trevligt med pool och fria poolhanddukar. Stort familjerum och de flesta i receptionen var tillmötesgående och hjälpsamma.

• Recenserades: 13 juni 2023

7,0
    Trevligt hotell med fin pool
    • Dubbelrum/Tvåbäddsrum Classic

Jag och min man åkte på bröllopsresa till Rom och bokade hotellet med mitt debitkort ca 3 månader i förväg. Några dagar innan bröllopet får jag ett meddelande från hotellet att mitt kort inte är giltigt och att de tänker avboka rummet. Jag tror först att de testar så jag har pengar på kortet och lägger över tillräckligt för att täcka hela kostnaden och svarar att jag inte vill avboka och ber dem kolla igen. Får samma svar att kortet inte är giltigt och att de kommer avboka. Jag frågar om de inte accepterar debitkort och svarar att jag inte vill avboka då vi kommer på bröllopsresa och att jag kommer uppdatera med ett kreditkort istället. De svara inte alls på mina frågor utan svarar bara att då koret inte är giltigt kommer de avboka. Jag uppdaterar i booking-appen till ett kreditkort. Av någon anledning accepterar de inte detta kort heller fast det är giltigt och svara mig ännu en gång att de kommer avboka. De nämner även att om jag inte avbokar rummet själv innan tiden för gratis avbokning går ut så kommer de kräva mig på hela kostnaden oavsett. Min sambo ringde och försökte prata med dem men de var väldigt ovilliga att prata med oss i telefon och bad oss bara mejla dem. Jag testar uppdatera med ett tredje kort och nästa dag får jag svar att det funkade. Jag har aldrig varit med om så dålig kundservice från ett hotell där de vägrar svara på frågor och trots att jag flera gånger säger att vi ska på bröllopsresa och vill inte avboka så svarar de bara att de kommer avboka. Jag har alltid kunnat boka med debitkort (även i Nya Zeeland) men vet att vissa hotell endast accepterar kreditkort, men de kunde åtminstone svarat det. Detta vara bara några dagar innan bröllopet och tog två dagar innan det var löst så det skapade så mycket onödig stress och oro för oss att vi kanske inte hade ett hotell till resan. Poolen var öppen 9-19 så om man var ute hela dagen och kom hem varm och svettig så kunde man inte svalka sig i poolen.

Fint rum med safety box, kyl och ganska stor badrum. Rent och fräscht. Pool, trevlig och hjälpsam personal vid incheckning samt snabb hjälp om man behövde taxi. Ganska bra frukost, de hade det mesta men saknade pannkakor och mer variation av färsk frukt. Det fanns restauranger i närheten med bra priser jämfört med inne i centrum. Även rätt nära till mataffär.

• Recenserades: 11 juni 2023

Ok hotell för pengarna
    • Dubbelrum/Tvåbäddsrum Classic

Det här är inte ett fyrstjärnigt hotell. Golvet i vårt rum var söndrigt laminatgolv där skarvarna hade svällt rejält och golvet sviktade. Vårt rum var på första våningen mot bakgården, vilket gjorde att vi hade en hög vägg av växtlighet emot oss, som om vårt rum var i en källare. Badrummet var i rätt dåligt skick med söndrigt kakel och takfärg som flagnar. Från metron var det rätt långt att gå, men det fanns som sagt många busslinjer i närheten. Poolområdet stängs redan klockan 19.

Frukosten såg lite tråkig ut, men det fanns egentligen allt du behöver så jag var nöjd. Jag gillade poolområdet och vattnet var tillräckligt varmt under vår resa i juni. Hotellet ligger inte i centrum, men det fanns många busslinjer i närheten och vi behövde aldrig vänta länge på en buss för att ta oss till centrum eller Vatikanstaten. Det var rätt skönt att ta sig till sin lilla oas och slappna av vid poolen efter en varm dag på stan. Det finns en del restauranger i närheten och en mataffär några hundra meter ifrån hotellet.

• Recenserades: 23 juli 2021

• Trebäddsrum

Personalen vid poolen som inte hämtade fler badhanddukar när de var slut. Fick gå till receptionen själv för att ordna det.

Bodde här juli 2021

• Recenserades: 26 juni 2021

• Dubbelrum/Tvåbäddsrum med terrass

De hade utlovat vattenkokare och kaffemaskin. På rummet som inte fanns. Det var smutsigt i poolerna och var inte så fräscht

Nära till bussen

Bodde här juni 2021

• Recenserades: 4 augusti 2023

4,0
    Hotell med pool och jacuzzi nära Vatikanen men inte alls så fint som på bilderna
    • Grupp
    • Trebäddsrum

Hotellet ser inte ut som på bilderna! Man kunde inte beställa från baren på förmiddagen, kiosken vid poolen var stängd till eftermiddagen, man fick inte dricka ur glas utan fick plastmugg. På bilden visar de fina drinkar och fina handdukar vilket de inte alls har. Poolen ser inte så fin ut som på bilderna, inte rummen heller. De flesta hade väldigt ful utsikt och mycket oljud. Vi fick byta rum efter klagomål. Alla blommor var helt döda och det var mycket fågelbajs uppe vid jacuzzin. Frukosten var väldigt simpel och tråkig. Samma sak varje dag och väldigt litet utbud. Inget mysigt ställe att äta frukosten på. Inga fönster eller utsikt.

Pool samt flera jacuzzi uppe vid rooftoppen med bar (på kvällen) Nära Vatikanen

• Recenserades: 11 juni 2023

9,0
    Fantastiskt
    • Dubbelrum/Tvåbäddsrum med terrass

saknar vattenkokare,glas,balkongen var inte fin jag menar fanns inte blommor.

pool, Ac, frukost

• Recenserades: 19 oktober 2022

9,0
    Fantastiskt

Inget

Jag tyckte hotellet i sig hade sin charm, vilket gjorde att jag trivdes väldigt bra.

Bodde här oktober 2022

• Recenserades: 14 september 2022

Otillfredsställande
    • Dubbelrum/Tvåbäddsrum Classic

slitet på rummen samt pool området

Bodde här september 2022

• Recenserades: 1 augusti 2022

5,0
    Acceptabelt
    • Vistelsen var 1 natt

Extra sängarna i familjerum under all kritik

Läget

Bodde här augusti 2022

• Recenserades: 16 juli 2022

5,0
    Ett uppgivet hotell
    • Dubbelrum/Tvåbäddsrum Classic

Hotellet har liksom gett upp? Gulnade duschgardiner, fläckiga gardiner, smutsiga sängstommar, AC som inte går att reglera, slitna mattor, tråkig och kaotisk frukost etc etc.

Ligger ok till, med Vatikanen en kort busstur bort, en bra bas att starta med.

Bodde här juli 2022

• Recenserades: 15 juli 2022

Otillfredsställande
    • Familjerum

rummet vi fick var under all kritik. Toaletten trasig, inga sänglampor, värdeskåpet trasigt

Bodde här juli 2022

• Recenserades: 11 juli 2021

5,4
    Acceptabelt
    • Dubbelrum Standard

Hotellet är väldigt slitet. Städningen sisådär. Plastmuggar på rummen, fylls inte på av städpersonalen.

Läget samt poolen

• Recenserades: 2 september 2022

• Soloresenär
    • Enkelrum

Bodde här september 2022

Gäster har även recenserat dessa boenden: