2. Hotellrecensioner SVE

8,1

• Recenserades: 26 september 2023

Hit kommer vi igen.
    • Vistelsen var 1 natt

Att utcheckning redan var kl 10. Hade önskat en timme till. Att Wi-Fi inte fungerade.

Mysigt och trivsamt. Trevlig ägare. Härlig stuga med kök, vardagsrum, sovrum o badrum. God frukost. Nära naturen och en fin liten sjö med brygga och flotte. Samt nära till höstens alla kantareller.

Bodde här september 2023

• Recenserades: 24 juli 2023

8,0
    På det hela är vi nöjda!
    • Resa i jobbet
    • Stuga med 2 sovrum

Frukosten serverades lite för sent för oss som reste i arbete (8-10). Havremjölk önskades. I vår stuga (Aspedungen) fanns en teflonpanna att använda men främst metalredskap. Tips att införskaffa stekspade i trä/silikon! Ganska lyhört i stugan.

Trevlig liten stuga som hade allt man behövde, var fräsch och fin. Det var tyst om natten. Personalen var tillmötesgående och välkomnande. Caféet besökte vi när vi åt frukost dag 1 och var otroligt mysigt. Önskade att vi hade kunnat spendera mer tid där! Skulle rekommendera!

Bodde här juli 2023

• Recenserades: 29 augusti 2022

Bra

Saknade en skön stol.

Mycket god mat. Jättetrevlig ägarinna.

Bodde här augusti 2022

• Recenserades: 5 juli 2022

Kommer gärna tillbaka!
    • Vistelsen var 1 natt

Vi hade bokat 2 rum, inte stuga. Tyvärr fungerade inte toaletten så vi fick byta till stuga 500 m in i skogen. I stugan fick vi bädda själva och duschen var inte bra, ingen handdusch bara från taket. Hotellet kompenserade oss dock ekonomiskt för att vi blev tvungna att byta.

Vi åt en väldigt bra grillbuffé på kvällen och frukosten var utmärkt-

Bodde här juli 2022

• Recenserades: 5 juni 2022

9,0
    Boende och spa -rekommenderar varmt!
    • Vistelsen var 1 natt

dålig lutning i duschen i stugan så vattnet rann ut.

bodde i en mysig två-bädds stuga. väldigt fräscht och fint och lyxigt med egen uteplats. mycket nära till restaurangen och skogs-spa. trevlig personal och god mat vid frukost och grillkväll. höjdpunkten var förstås skogs-spa -rekommenderas varmt

Bodde här juni 2022

• Recenserades: 26 september 2021

Övernattning 1dygn
    • Vistelsen var 1 natt

Först att tvn var vid matbordet och inte nära en soffa. Man vill ju varva ner på kvällen/efter middagen, framför tvn, iaf nu på hösten.Stenhård kökssoffa man inte ville sitta i & alldeles för långt bort från tvn. Kanske kan byta ut mot en soffa med stoppning? Och sätta Soffan vid tvn och köksbordet vid köket. Att det inte fanns varsin liten handduk till badrummet så man kunde torka händerna på. Noll mottagning på Wi-Fi för telefon och enbart vissa kanaler funkade utan brus. Sedan kaffet efter maten var ingen hit, smakade bränt och som det stått på för länge.

Mysiga miljöer. Tänker det är ännu finare när det är i full blom. Maten som var hjort för en av oss var mycket vällagad.

Bodde här september 2021

• Recenserades: 6 september 2021

Bra
    • Dubbelrum

Vår lilla stuga behöver uppdateras något. Men allt fanns !

Härlig lugn plats i skogen. Underbar mat i vacker o rolig matsal . Vänlig och tillmötesgående ägarinna.

Bodde här september 2021

• Recenserades: 18 augusti 2021

9,0
    Det var en fin upplevelse av de småländska skogarna.
    • Vistelsen var 1 natt

Det fanns inget jag inte tyckte om.

Frukosten var mycket bra och varierad, det fanns något för alla. Närheten till naturen och avskildhet från de andra stugorna var toppen. Passade oss 2 vuxna och ett barn på 2år perfekt.

• Recenserades: 16 augusti 2021

Road trip 2021
    • Stuga med 2 sovrum

Väl långt att gå från boendet till restaurang/reception. Endast 1 handduk per person.

Lugnt och fridfullt. Bra restaurang och personal

• Recenserades: 27 juli 2021

Klart nöjd familj!
    • Vistelsen var 1 natt

Tyvärr hade de nog färre i personal nu pga pandemin så trädgården hade de inte hunnit med men man såg att det går lätt att få den fin igen när de får mer personal. Hade de målat golvet i stugan i t ex ljust grått istället för klarblått så hade det kännts ljusare inomhus.

Mycket bra frukost och ingen trängsel e dyl. Gick att få lunch/middag fram till kl 17 även nu under pandemin om vi hade velat har det. Mysig uteplats att äta på vid huvudbyggnaden även om vi hade uteplats vid stugan också. Stugorna ligger en bra bit ifrån varandra och huvudbyggnaden så det kändes som vi var helt ensamma i skogen. Stor uteplats vid stugan. Vi fick gå en bit till den fina sjön med badbrygga men det var det värt. Lite väl igenväxt i skogen men beror nog på att de hade lite lågt med personal just nu. Stugan var större än vi trodde så alla fyra vuxna fick gott om plats och sköna sängar! Allt ingår med lakan, handdukar, diskmedel m m som man annars ibland måste ta med och man behöver inte städa vilket var väldigt skönt. Stilen är gammaldags med blommiga lakan osv så långt ifrån hotell vitt men ger ingen "loppig känsla". Bra kök som hade mycket utrustning inkl stor kyl och rejält med frysutrymme också. Liten dålig ugn annars var allt väldigt bra med köket! Tycker de borde ta lite mer betalt så man förstår hur bra stugorna är faktiskt. Går lätt att bo en vecka i den stugan vi hade. Kändes som en egen sommarstuga :-)

• Recenserades: 26 juli 2021

Fantastiskt
    • Dubbelrum

Litet ställe med en personlig atmosfär. Mycket trevlig och tillmötesgående ägarpar. Mysigt rum och där vi hade förmånen att få disponera det gemensamma badrummet själva.

• Recenserades: 2 juli 2021

Naturupplevelse
    • Stuga med 1 sovrum

Lite dåligt med bekväma möbler i stuga då man fick sitta mycket inomhus pga knott. Tv mottagningen väldigt dålig.

Personal mycket trevlig och enormt mysiga lokaler i övrigt och mysig natur med vatten. Lugnt och stilla.

• Recenserades: 2 oktober 2023

5,0
    Acceptabelt
    • Vistelsen var 1 natt

Informationen stämde inte med verkligheten. Obemannat. Jag ringde när min betalning inte gick igenom. Mina kort som fungerar i vanliga fall gick inte att använda så kortskrivaren kan inte ha fungerat. Jag fick betala med Swish

Bodde här september 2023

• Recenserades: 9 augusti 2023

6,0
    Spännande boende mitt ute i skogen. perfekt för den som vill vara för sig själv och uppleva naturen.
    • Vistelsen var 1 natt

Vi tog en trerätters middag vid ankomsten. kvaliteten på maten var under all kritik. Huvudrätten gösfile gick inte att äta. Våran stuga luktade illa vid ankomst, lukten kom ifrån badrummet. stugan hade behövts en riktig storstädning, allmänt dammig. Ingen wifi och ingen mottagning för Telenor.

Restaurangen var mysigt och spännande inredd. Våran stuga låg fint och ensamt inne i skogen och var mkt välutrustad. Bra service att fixa middag vid våran sena ankomst. Kul liten lekplats. Bra att altid kunna nå personal som var hjälpsam.

Bodde här augusti 2023

• Recenserades: 21 maj 2023

3,0
    stället har gjort sina bästa dagar
    • Vistelsen var 1 natt

kunde inte köpa till frukost, inte ens en kaffe. fanns ingenting

mysig stuga

Bodde här maj 2023

• Recenserades: 31 juli 2022

4,0
    En anläggning som sett sina bästa år i spegeln.
    • Vistelsen var 1 natt

Anläggningen svarar inte upp till våra förväntningar som beskrivs på hemsidan

Enligt bilder etc så hade vi en annan bild av anläggningen Bilderna är säker 10-15 år gamla och det är inte okey. Recensionerna stämmer inte på ”långa” vägar.

Bodde här juli 2022

• Recenserades: 21 augusti 2021

Enastående
    • Med sällskapsdjur
    • Stuga med 2 sovrum

Duschen i stugan kunde ha varit rymligare!

Fantastiskt att få bo avskilt och ha nära till vandringsleder och naturen. Passade oss perfekt.

• Recenserades: 8 augusti 2021

En härlig upplevelse
    • Vistelsen var 1 natt

Vi hade bokat en grillkväll med en stor familjesamling. Gott grillat men för lite av olika sorters kött som hade utlovats och även! grönsaker för det priset vi betalade.

Det var en väldigt bra frukost i mycket trevlig miljö. Utemiljön med örtagård och tuppar var väldigt fint. Även barn kan finna något att göra här.

• Recenserades: 29 juli 2021

Rofyllt och avkopplande!
    • Stuga med 2 sovrum

Utmärkt frukost. Vänlig och omhändertagande personal. Underbart läge och väl uppmärkta promenadstigar. Kändes lyxigt med egen tillträde till SPA avdelningen under de tre timmar vi bokat. God mat!

• Recenserades: 22 juli 2021

Toppen!
    • Vistelsen var 1 natt

Vacker och lugn idyll. Maten är utsökt och stugan har allt man behöver. Ägarna mycket tillmötesgående och trevliga ! Kommer att hyra där igen. Maria och Lisa

• Recenserades: 21 juli 2021

Utmärkt boende i dem småländska skogarna!
    • Vistelsen var 1 natt

Super mysigt boende, där stugorna ligger helt ensamma en bit ifrån huvudbyggnaden, ca 1km Om man söker ett lugnt boende med naturen precis in till boendet då har ni kommit rätt. Mycket trevlig personal förhöjde våran vistelse. Vi kommer garanterat tillbaka när vi har vägarna förbi.

• Recenserades: 22 juni 2021

Är fullt nöjd trevligt boende och personal .

Lite tidig utcheckning.

Jag tyckte om allt

• Recenserades: 2 maj 2024

Mycket bra
    • Vistelsen var 1 natt

Denna gäst har inte lämnat några kommentarer.

Bodde här april 2024

Gäster har även recenserat dessa boenden: