2. Hotellrecensioner GRE

9,1

9,2

• Recenserades: 30 maj 2024

8,0
    Mysig hotell med bra mat och trevlig personal
    • Dubbelrum med sidoutsikt över havet

För hård säng var utmanande för min problematisk rygg. Konstigt system med 2 nivåer av all-inclusive. Typ i nivå 1 inte allt som ingår ( men vi behövde inte alkohol, så det var ok för oss med nivå 1:-) )

Personal är jättehjälpful. De kan prata många olika språk. Område är vacker. Ren och vacker strand. Mat är gott. Jag gillade kaffe från automat i strandbar. Vi åkte iväg på kväll och fick stanna i hotellet och använda alla faciliteter. Tack för det. Jag är nöjd med hotellet.

Bodde här april 2024

• Recenserades: 6 maj 2024

Trevliga 3 nätter om man vill njuta och sol/bada
    • Dubbelrum med havsutsikt

Dåligt utbud longdrinks vid all inklusive, behövde lägga 250 kr person /natt för uppgradering drinkar,, poolhanddukar, kassaskåp mm. Maten vid middag var till 70 % samma mat som till lunch och blivit över. Klena rätter med kött och fisk. Saknades förklaring på maträtter för 50 % av rätterna och ingen förklaring om ev allergier

Fantastiskt läge med vald havsutsikt. Fib och renoverat rum Pool utomhus och inomhus som mest nyttjade av barn. Liten by med affärer och restauranger runt om

Bodde här maj 2024

• Recenserades: 19 maj 2023

Sköna dagar i Kayvles
    • Reser med vänner
    • Dubbelrum med sidoutsikt över havet

Buffén var inte så variationsrik. Ok, men inte mer

Närheten till stranden. Sköna sängar, trevlig personal

Bodde här maj 2023

• Recenserades: 27 juli 2023

6,0
    bra, dock dyr, hotel att starta sin semester på kreta på.
    • Dubbelrum med sidoutsikt över havet

Det var fint att stanna där men i jämförelse med andra hotel vi haft på ön var den här för dyrt för det man fick. men ja, bra belägen vid stranden - nackdelen kanske är att flygplatsen ligger på andra sidan viken. vanliga flygplan stör inte - dock startar även några militärplan om dagen - och de hörs rätt bra.

Kalyves Beach hotel var vårt första hotel på en kretaresa på 14 dagar. Vi stannade i 4 dagar och det var ett bra första hotel på ön. Bra avstånd till flygplats - och 24h checkin - viktigt för oss då vi kom fram mitt i natten. Rummet var fint och hade ett stort balkom med härlig havsutsikt. Frukost hade bra utbud och var bra. fint med floden bredvid. Stranden var fin och de bjöd på parasol och solsängarna. Roligt att bada bredvid floden då vattnet från floden blandas med havsvatten och orsakar något kallare vatten än på andra sidan där den är mer jämn och varm. Poolerna (vi testade båda utomhuspoolarna - inte inomhuspoolen) var bra.

Bodde här juli 2023

• Recenserades: 7 juli 2022

5,0
    Träning av personalen kan ge jämnare kvalitet.
    • Familjerum Superior

Vi tröttnade lite på buffén bara efter några dagar. Det var väldigt likartat även om några rätter byttes ut. Sen var det VÄLDIGT dåligt skyltat. Vissa rätter stod det information om vad det var. Men oftast fanns bara en tom skylthållare. Vid något tillfälle stod det knapphändig information som "Fish". Personalen i receptionen hade inte så mycket information och verkade inte vara insatta eller bry sig om meny/tema för kvällen. I restaurangen jobbade en riktigt sur gubbe som vi inte uppfattade service-minded. Han verkade tycka det var "jobbigt" när vi ville ha ett bord som inte var iordningställt en bit bort från osen från grill/stekbord en kväll när de stekte fisk. Vi blev lite förvånade att det inte fanns mer färsk frukt på frukosten. Det var bara vid två frukostar vi lyckades få färsk vattenmelon - något som vi relaterar till Kreta. Det är ju så gott med färsk melon. Varje morgon fanns det däremot konserverad frukt i sockerlag, sån som man kan köpa hemma på burk. Inget som vi efterfrågar när vi är på Kreta. Flera bord i restaurangen som var vingliga och instabila. Vi upplevde en ojämn nivå på personalen. En del var väldigt serviceminded och hjälpsamma, man kände verkligen gästfriheten som är typisk för Kreta. Men en del verkade närmast besvärade över gästerna. Killen som jobbade i poolbaren på förmiddagen ville inte göra Kaffe Latte. Han sa att de inte hade det. Vi tyckte oss ha sett andra gäster som drack något som liknande Kaffe Latte och frågade på eftermiddagen igen när en annan kille jobbade i baren, då gick det bra. Likaså om vi påtalade att något var slut på buffén så fick vi ibland mothugg från personalen. Det hände exempelvis en gång med stekta ägg på frukosten. Min fru påtalade detta och fick till svar att det visst fanns stekta ägg. Personen som hon påtalade det för var i en annan del av lokalen och pekade bara bort mot det hållet där äggen enligt honom skulle finnas.

Frukosten var ok. Men det var konstant kö till kaffemaskinen. Lite underdimensionerat att endast ha en långsam kaffeautomat om man vill ha något annat än brygg-kaffe. Närheten till stranden var bra. Sen kändes det lite uppdelat med vattendraget som dels separerade ena delen av stranden från pool- och barområdet. Men det var ändå överskådligt område och en skön sitt-yta vid poolbaren. Kvällsunderhållningen var ett uppskattat inslag.

Bodde här juli 2022

• Recenserades: 1 oktober 2021

9,0
    Fantastiskt

Bodde här september 2021

Gäster har även recenserat dessa boenden: