2. Hotellrecensioner GRE

9,0

9,0

• Recenserades: 8 augusti 2023

7,0
    Bra hotell precis i hjärtat av old town i Chania
    • Familj med yngre barn
    • Juniorsvit Deluxe på 31 m² med bubbelbadkar

För ett femstjärnigt boutique hotell och den dyra kostnaden per natt förväntade jag mig den lyxiga känslan som tyvärr inte infann sig. I vårt rum behövde man fixa lampknappen till badrummet som kärvar. Det fanns ingen glasvägg till duschen så hela badrumsgolvet blev blött. Ingen balkong i vårt rum. Minibaren innehöll bara dryck och inga snacks. Frukosten fick man i en restaurang nedanför hotellet och det var standardnivå på den. Det behöver uppgraderas med tanke på att det är ett boutique hotell, förväntade mig mycket av frukosten. Mycket trappor! Jobbigt med trappor när man har barnvagn eftersom det först är en trappa utomhus för att komma in i hotellet och sen en till trappa för att ens komma till hissen. Vi hade ytterligare en trappa ner till vårt rum som låg ett plan under receptionen. Det blir jobbigt med barnvagn. Man borde fundera på att flytta receptionen till samma plan där hissen startar. Det skulle även ge en daglig kommunikation till oss som var i rummen nedanför receptionen. Utrymmet där receptionen är idag kan man göra om till en lounge, saknas lounge. Helheten är inte femstjärnig, möjligtvis fyrstjärnig.

Perfekt läge i gamla delen av Chania! Du har i princip alla restauranger och caféer ett stenkast ifrån hotellet. Modernt inrett. Städerskorna var otroligt trevliga och hjälpte till med att öppna entrédörren när vi gått ner för trapporna med barnvagnen. Trevlig personal som svarade snabbt på frågor inför vår ankomst. Bra säng. Vi fick även en barnsäng för vår bebis. Vattenflaskor gratis. Vi fick låna handdukar till stranden.

Bodde här augusti 2023

Gäster har även recenserat dessa boenden: