3. Hotelbeoordelingen: Catalonië

Beoordelingen over Alannia Salou 4 sterren

37 Avinguda de Pompeu Fabra, 43840 Salou, Spanje

#25 van de 62 hotels in Salou

• Beoordeeld op: 4 juni 2024

Super fijn kunnen ontspannen!

Top animatie

Verbleven in juni 2024

• Beoordeeld op: 3 mei 2024

Prima tussenstop richting Zuid-Spanje, zeker als je ook nog dagje Portavontura wilt doen
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op de Tuin

Erg kleine kamers. Op 1e etage heb je geen enkel buiten. Ik was met twee grote tieners van 14 en 16 en wij verbleven maar 2 nachten, met 1 volle dag Portavontura erbij. Dat was prima, maar ik zou hier echt niet langer dan dat willen verblijven. Het is perfect voor kleine gezinnen met kleine kinderen, maar ook daarvoor zijn de kamers wel echt heel klein en vol. Geen privacy in douche of toilet ivm glazen deuren. Geen winkeltje voor noodzakelijke dingen op het resort. Restaurant had zeer kleine kaart en klopte totaal niet met de Alannia app, waar een grote en goede kaart werd getoond. Ook een stuk duurder dan die kaart. Ontbijtbuffet hebben wij niet gedaan, heel duur, 20 euro per persoon per dag. Geen andere opties, maar Salou biedt superveel bakkertjes en supermarkten in de buurt. Grootste nadeel was dat het parkeren een eindje van het park af was, waardoor we met tassen en koffers moesten slepen. Geen enkele parkeergelegenheid voor de deur om even de bagage af te zetten.

Prachtig resort. Wel serieus kleine kamers. En vooral ingesteld op stellen of gezinnen met hele kleine kinderen. Prijs-kwaliteit verhouding vond ik top, maar was wel via een lastminute aanbieding via Booking.com. Wij betaalden 110 euro voor 2 nachten. Begin van onze vakantie en tussenstop op weg naar de Costa Blanca. Perfect bewaakt en omheind voor kleine kinderen.

• Beoordeeld op: 1 mei 2024

Goed georganiseerd en vriendelijke bediening

\

Goede ligging

• Beoordeeld op: 27 april 2024

• Tweepersoonskamer met Uitzicht op de Tuin

Het dinerbuffet heeft nog wat aandachtspuntjes. Het eten was niet warm en er had iets meer variatie in mogen zitten.

Mooi nieuw resort, aardig en behulpzaam personeel. Leuke pannakooi voor de kinderen.

• Beoordeeld op: 11 november 2023

• Tweepersoonskamer met Terras

Moest ver lopen om hij de kamer te komen Niet rolstoel vriendelijk is geen hotel maar meer een Resort. Ga er niet meer heen voor de 2e keer

De kamer

• Beoordeeld op: 23 oktober 2023

Schoon, prima ontbijt. Familiehotel. Met name een feest voor kinderen.

• Beoordeeld op: 20 augustus 2023

Mooi zwembad voor de kinderen

De huisjes zijn nogal gehorig. Zijn 2 verdiepingen wij lagen in de onderste en konden de boven buren horen lopen.

Super mooie zwembad voor de kinderen en mooie huisjes. Park ziet er super mooi uit.

• Beoordeeld op: 18 augustus 2023

Ideaal voor gezinnen met kinderen

Eten

Kamers en zwembad

• Beoordeeld op: 9 augustus 2023

Prachtig hotel maar geen 2e keer.
    • Tweepersoonskamer met Terras

De drukte bij het zwembad , geen bedjes beschikbaar omdat de mensen gelijk s'morgens handdoeken erop gooien . En een hoop mensen pas in de middag komen zwemmen.

Prachtige kamers

• Beoordeeld op: 8 augustus 2023

Kamers waren niet echt schoon. Hier was niet goed gepoetst. Haren, verpakkingen, vuilheid van de vorige vakantiegangers waren nog duidelijk aanwezig.

Het resort ziet er prachtig uit.

• Beoordeeld op: 31 juli 2022

ok voor een paar dagen, maar zeker niet als hoofdverblijf
    • Familiekamer met Terras

De bedden waren ongelofelijk hard. Heel jammer. De bovenburen waren heel goed hoorbaar. Je hoort iedere stap die er gezet wordt. Het personeel is niet vriendelijk en klantgericht. Ze hebben geen houding dat ze alles willen doen om het jou naar de zin te maken. Enkel een hele lieve oudere dame bij het ontbijt. Er wordt nauwelijks een woord Engels gesproken door het personeel. De poolbar is hoogst ongezellig. Een grote stenen vlakte met saai meubilair. Nodigt niet uit om te zitten. Ik hoop dat ze hier nog wat aan veranderen. De stretchers staan boven op elkaar. En handdoekjes worden sochtends heel vroeg al gelegd waardoor je eigenlijk nooit een plek hebt. Er staan veel te weinig parasols. Hier moet zeker het dubbele van komen. Het ontbijtbuffet is qua aanbod niet super veel, maar wel genoeg. Wat ons vooral opviel is de hygiene. Iedereen hing boven de bakken eten. Niet fris. De eetzaal was veel te luidruchtig en hectisch. Geluid was echt maximaal met alle mensen sochtends erin. We konden bij het inchecken kiezen voor shift 1 of 2. We moésten echt op tijd komen. Niet relaxt om je vakantiedag mee te beginnen. Wij kwamen uit de eerste shift en er stond echt een enorme rij buiten te wachten om de eetzaal in te kunnen. Het ‘meedenken’ van het personeel viel ons echt tegen. Zo moesten we vanaf de ingang zelf naar onze kamers lopen met onze bagage. Totaal geen service. Terwijl er een geasfalteerde weg voor onze kamers lag, was het zogenaamd onmogelijk om daar gebruik van te maken. Dit was een emergeny road… Meerdere keren hadden wij hier al auto’s zien komen en gaan.

De kamers waren mooi. Heel nieuw en strak. Wij hadden met 2 kinderen een dubbele kamer, dat was perfect met 2 tussendeuren. Douches zijn heerlijk. Het tuintje bij de BG kamers is heel fijn.

• Beoordeeld op: 27 juli 2022

Nieuw en supermooi resort met nodige verbeterpunten
    • Familiekamer met Terras

Let op ze zijn nieuw, dus we hadden alle begrip dat het moeizaam ging met inchecken, ontbijt, probleempjes en communicatie. Inchecken ging erg moeizaam. Ik had gevraagd om kamers dichtbij het zwembad en restaurant. Helaas niet gekregen. Volgens hen zou er magnetrons aanwezig zijn. Let op er zijn magnetrons aanwezig! Kamers gekregen met kapotte airco's en een bed waarvan een poot ontbrak. Eerst wilde ze ons pas de volgende dag hierbij helpen maar dat accepteerden we niet. We kregen vervolgens andere kamers achterin het resort. Schoonmaaksters kwamen de eerste 3 x zonder aankloppen onze kamers binnen tussen 8 en 9 uur terwijl we aan het slapen waren. Later hadden ze door dat wij later wakker waren en kwamen ze in de middag. Het is enorm gehorig als je onder je bovenburen zit. Enorme rij bij het ontbijt. Ontbijt viel tegen. We belden om 9:45 dat ze onze bagage klaarstond om gehaald te worden om uit te checken. Om 11:20 na 3 x bellen kwamen ze pas toen mijn man degene die de bagage vervoert persoonlijk aansprak. Ze was niet op de hoogte. Tevens lekte onze kraan had dit al 4 keer aangegeven en na de 5e keer kwam er iemand langs. Helaas bleef de kraan maar lekken. Dus qua communicatie moet er nog wel het eea verbeterd worden. Maar nogmaals alle begrip aangezien ze nieuw zijn.

De locatie is perfect. Alles is lopend te doen. Hygiëne was goed omdat het nieuw is. Personeel was erg vriendelijk en beleefd. Dagelijks werden de kamers schoongemaakt en werd je voorzien van schone handdoeken. Personeel brengt en haalt je bagage op zodat je niks hoeft te sjouwen. Ik was ook jarig en op verzoek van mijn man en kids hebben ze taart en champagne op de kamer gezet toen we weg waren. Zwembad was tussen 14 uur en 18 uur heerlijk rustig ivm siësta

• Beoordeeld op: 11 mei 2024

Perfect
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op de Tuin

De regeling met de statiegeld vd plastic bekers. Gedoe omdat je alleen kan pinnen en bon moet bewaren

Schoon park en mooi zwembad. Vooral voor jongere kinderen tot 12 jaar.

• Beoordeeld op: 18 september 2023

2,0
    Erg teleurstellend
    • Tweepersoonskamer met Terras

Wij kwamen aan op de kamer, de kamer was nog vies van de vorige gasten. Overvolle prullenbak met luiers erin, de toilet deur die niet dicht kon wat betekende dat je naar het toilet moest met de deur open. Beschimmelde prullenbak en toiletborstel, hele harde muziek omdat de kamer zo gehorig was. Spullen in de kamer die stuk waren, de deur naar buiten kon onze 2 jarige zoontje zo open maken, dus ook zeker niet veilig. Uiteraard een melding van gemaakt, de stelde wel nog een andere kamer voor maar we verbleven gelukkig maar 1 nacht. In de ochtend deed de koffiemachine het ook niet, gebeld maar ze konden niks voor ons doen. Bij uitchecken onze feedback gegeven, waarop de man ons aankeek en verder niks zei. Erg jammer dat mensen zo met hun gasten omgaan.

Wij zijn niet snel ontevreden, maar over deze accommodatie waren we echt teleurgesteld. Misschien omdat het midden in Salou is hadden we er niet te veel van moeten verwachten. We hebben het geboekt omdat het goed beoordeeld was, echter kunnen wij ons hier absoluut niet in vinden.

• Beoordeeld op: 3 september 2023

• Familiekamer met Terras

Geweldig. Alles was top!!

• Beoordeeld op: 18 augustus 2023

• Tweepersoonskamer met Terras

Jammer dat je niet cash kon betalen aan de bar

Alles was top

• Beoordeeld op: 2 augustus 2023

Zeer goed super

• Beoordeeld op: 29 juli 2023

Super mooi kinder hotel met goede animatie en vertier van kinderen van 1tm4. Vriendelijke bediening

Zeer gehorig in de kamer t.o.v de buren...alles was te horen.

Ontbijt was echt top

• Beoordeeld op: 6 mei 2023

geweldig! voor herhaling vatbaar
    • Familiekamer met Terras

Eten, als je uit bent op Halal eten…

faciliteiten voor jong en oud, de inrichting van de kamers & het resort.

• Beoordeeld op: 1 augustus 2022

Teleurstellend

Er was veel chaos, rijen bij ontbijtbuffet, geen privacy in de hotelkamer en ook geen rekje om je natte badkleding op te hangen.

De zwembaden en de bedden waren goed

• Beoordeeld op: 14 juli 2022

ik heb er niet van genoten zeker alvast bij het eten niet wat echt voor mij belangrijk is ! en ook niet volledig klaar m
    • Familiekamer met Terras

het ontbijt en lunch en diner was gaotisch niet goed georganiseerd

het gebouw en het zwembad

• Beoordeeld op: 12 augustus 2023

• Beoordeeld op: 7 augustus 2023